Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 29 augusti 2015

Hemma bäst


Så var det dags igen. Villa avslutning.
Nästan mitt i bästa högsommaren detta år ska det tas farväl av sommaren.


Med en vettskrämd hund inför allt smällande får vi stanna hemma. Vilket i och för sej är riktigt skönt, man har ju mysig villa själv ;)


Här ska Zeb, gubben och jag tillbringa vår kväll. Med ny kopparfärgsprayad flaska som ljushållare och en nypimppad fruktskål. Vilket enkelt sätt att göra nåt man tröttnat på till det mest användbara igen.


Med tjärmarinerat kött, hemlagad potatissallad och en flaska rött kommer det inte gå nån större nöd på oss. Däremellan får vi krama om vår lilla rädda fyrfoting.


Ännu är dagen ljus och fin, men när mörkret faller och vi får tända upp ljus och lyktor blir det om möjligt ännu finare.


Nu välkomnar vi hösten, men njuter tillika av värmen som ännu finns kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar