Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 13 augusti 2015

Trevliga saker


Torsdag.
Jag kom just hem från att ha hämtat matvaror att fylla kylen med. Det började bli skrämmande tomt.
När helgen knackar på vill jag inte springa med sånt. Kommer ju in i den vanliga lunken nu där helger höjs upp till skyarna. Hoppas nu på fint njutarväder.


Ska ju färglägga min egenhändigt gjorda uggla här så småningom. Var in till bokhandeln och kollade in deras utbud av hobbyfärger. Allt utom koppar fanns verkade det som. Men jag tog hem en burk "old gold" och vid prisma hittade jag kopparfärg i sprayform. Bästa bästa är nog att spraya enligt min mening och jag tänkte ju mej koppar från allra första början så det får bli det. Den andra färgen får jag garanterat användning för till något annat projekt.


Min nya armklocka kom att passa bra i bilden, en Softech i färgerna svart och rose´guld.
Hur vackert väder det än är så blir jag helt enkelt tvungen att dammsuga i kväll. Zeb fäller en massa hår just nu och är ca 2 månader för sent ute med det. Men ska det loss så ska det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar