Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 12 augusti 2015

Rena rama lyxen


Detta med att ta en kopp och bara gå ut i trädgården och plocka bär är rena rama lyxen.
När jag ännu var ledig gjorde jag det på morgonen och nu gör jag det på kvällen så står bären klara att ätas med grekisk yoghurt och en gnutta honung. Bästa starten på dagen vill jag påstå. Växthuset har levererat 10 gurkor redan och nu väntar jag på att tigertomaterna ska börja ändra färg.
Det blev väldigt bra det där växthus/uterummet. Det levererar föda samtidigt som det är den bästa tänkbara viloplats/mötesplats. När kvällarna nu blir allt mörkare ska det bli så mysigt att åter tända ljusen där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar