Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 19 augusti 2015

Det gröna


En ny favorit i den gröna världen, grönkålen.
Wokade kålen zucchini och tomater. Strödde över Himalaya salt, feta ost och spädde med en skvätt grädde. Himmelskt!
Besök hos kirurgen i dag. Ett spännande besök där det skulle bestämmas om det blir en andra operation av knäet eller inte. Ujuj jag svettades ymnigt när jag gick bakom läkarrocken in till hans rum, där domen skulle falla. Han vände och vred, tummade och drog. Men kom fram till att i nuläget ska vi inte utsätta knäet för någon operation. Vi var helt av samma åsikt att vi väntar och ser hur det utfaller. Blir det värre igen tar jag ny kontakt. Så vi skakade hand på det och jag dansade ut ur rummet på lätta ben. Sjöng med Leonard på hög volym hela vägen hem och tycker att livet är fantastiskt, trots att det finns kvällsskiften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar