Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 11 augusti 2015

Från massörsbänk till uggla


I dag var det massörska tid efter arbetet.
Det hittades mera fel på mej än jag trodde jag hade när jag kom. Nu är jag uppmjukad, mörad som en hängd oxe efter flera månader och benen är lika långa igen. Väldigt positivt må jag säga.
Så ikväll har jag druckit vatten och är småfrusen som man kan bli efteråt. Så jag har tagit det mest lugnt.
Har en liten målning i skallen men jag ansåg att det är för mycket till projekt en tisdagkväll så jag sparar det. Men jag hade en klump modelleringsmassa som låg och väntade på att få bli nånting. Ännu när jag knådade degen lite smidigare visst jag inte vad det skulle bli, men till sist bidde det en Helge uggla. 1kg tung ugglemassa. Det kommer att ta några dagar att lufttorka ugglan men sen ska den få färg. Har tänkt mej att en kopparfärg kunde bli ganska fin och är ju liksom i skriket nu.
Det kommer ny bild när den är klar på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar