Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 8 september 2015

Att göra skillnad


Ingen kan undgå flykting katastrofen som nu pågår i vår värld.
Det finns två alternativ för oss. Blunda eller dra vårt strå till stacken.


Nöden är stor och barnen är alltid de som kommer i kläm vilken katastrof det än är.
Jag behöver bara gå till mej själv och mina barn. Vilken lycka att växa upp i ett land i fred och välstånd. Här har jag haft mina nära och kära runt mej. Vi har fått leva i trygghet tillsammans.



Mina barn har aldrig behövt gå hungriga och det har alltid funnits en famn att krypa upp i. Det är inte alla förunnat i dag i vår värld, långt ifrån.


Så hjälp till du också på ditt lilla sätt. Skänk en slant eller samla ihop lite kläder. Tillsammans gör vi skillnad. Det kunde faktiskt varit du och jag och våra barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar