Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 7 september 2015

Skördetider


En vacker och solig kväll blev det.
Jag har rensat ett äppelträd på äpplen eftersom de börjat falla till marken och där ruttnar direkt. Megastora äpplen fanns på trädet och det på bild tog rekordet helt klart. Knappt så det rymdes i min hand. Vårt andra äppelträd har bara små skråttar som knappt ens är början till äpplen.
Sent om sider har tomaterna börjat mogna och än finns både gurkor och paprikor som ännu är gröna trots att de för länge sen nått sin maxväxt. För lite soldagar helt enkelt. Men visst kan det hinnas ännu annars får de mogna klart här inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar