Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 17 september 2015

Dan före dan


Ruggigt men mysigt höstväder där ute.
Här hemma har jag packat färdigt för i morgon. Nervös? Vem? Jag? Nånej, bara hypernervös! Dagen har varit oändligt lång precis som det brukar vara när man väntar på nånting roligt. Har svårt just nu att tänka på nåt annat än skolstarten. Hoppas så att jag inte blir besviken.
Jo så nu är taveldukar, färgtuber, penslar och en rentvättat färgpalett nerpackad i väskan. Redo att börja från noll.
Borde jag ta med nåt ätbart? Finns det mat i Kokkola? Säkert inte så bäst att ännu sätta till nån banan och proteinstång. Man vill ju inte svälta ihjäl heller. Jösses tänk om alla pratar finska! Det är nog största skräcken just nu. Jå kyllä kyllä  Det här kommer bli så hyvä!

2 kommentarer:

  1. Komber no ti gaa bra hedee, he är bara ti repa tala finsk å låt vaan ;) Lycka till!!

    SvaraRadera