Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 3 september 2015

Höst och brännmärkt


Hösten är här och jag har fått söka efter mössa och fingervantar att ha tidiga cykel mornar.
Temperaturen låg faktiskt på nollstrecket i går så kylan kommer krypande. I och med hösten vaknar husmor mer och mer i mej. Första brödbaket på väldigt länge avklarades i går och i kväll har jag gjort grönsaksbiffarna som fanns på dagens Öt. Det blev riktigt goda och steker man dessutom i kokosolja förhöjs smaken ännu mer. De kommer garanterat att göras flera gånger.
Brännmärkt är jag också nu för tiden. Nåja det har jag i och för sej nästan alltid varit efter att jag som väldigt liten drog en het vattenkastrull över mej. Fick ligga fastbunden i en säng på sjukhuset. Jag grät , alla grät. Min mormor grät i 30 års tid efteråt varje gång det kom på tal. Så vissa partier på min kropp ser ut som ett ödsligt månlandskap ungefär, med lite kratrar här och där.
Nu har jag då gjort det igen. Inte med vatten denna gång utan varit i närkontakt med delarna jag löder ihop som är glödheta. Det fräste en gång och så hann jag bara se hur skinnet på armen rullade ihop sej. Jojo, så en och annan krater blir det väl också där eftersom det blev ett par djupare sår. Tyckte det gick bra med egenvård i ett par dagar men i dag uppsökte jag nog rådgivningen för att få det kollat ordentligt. Fick det putsat smort och omlindat och så blir det en ny tur i morgon. Så man blir ju inte snyggare med åren om man säger så, men tillika behöver det ju synas att man levt riktigt ordentligt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar