Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 5 september 2015

Konsten


Det blev en rolig lördag.
Fick med mej min bästa barndomskamrat på en konstrunda i Jakobstad. Vi besökte fem konstnärer med olika konst och tekniker. Riktigt intressant och där vi verkligen fick inblick i arbetet och tankebanorna hos konstutövaren fastnade vi båda kanske mest.
Vi hade tänkt oss till ännu en atelje´ men stadens många gator blev för stor utmaning och inte ens karta hjälpte. Glad att trafiken var gles där vi kurvade fram.
Men till cafe´ Skorpan hittade vi och avnjöt kaffe och deras goda kanelbullar. Där satt vi ett bra tag till vi kom på att det just var stängningsdags.
Var på G ännu när jag kom hem så det blev en snabb lite målning då energin ändå fanns där.
Konst och väninnedag. Bästa tänkbara första septemberlördagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar