Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 12 september 2015

Höstlördag


Så tacksam över värmen som besökt oss i dag.
Det betyder att jag fått tvättat och torkat en massa kläder. Tvättat fönstren både på huset och garaget vilket inte händer alltför ofta. Bakat morotskaka till eftermiddagskaffet.
Sett på äldsta sonens fotbollsmatch som blev vinst och gått på gravgården i egna tankar.
Så smått har jag börjat städa bort sommaren trots att dagarna nu är vackra. Vissa blommor har gjort sitt och jag ska fortsätta städa där ute en stund ännu i kväll.
Löven ligger gula på marken och jag känner mej melankolisk, spelar Birdy på spotify vilket inte höjer glättigheten precis.
Har gjort en lekfull färgglad höstlig tavla. Glad att jag har fria händer att göra enkla motiv mellan varven om jag känner för det.
Den underbara hösten börjar ha mej i sitt grepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar