Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 21 september 2015

Flykten


Det blev nån form av målning då igår.
Jag hade en ide´ om färgval och att jag skulle använda endast palettkniv. Men sen drog jag ut färgen i alla fall med pensel. Det är det fina med akrylen att du kan arbeta lager på lager och forma om.
I och med skolan har jag tänkt vara öppen för allt och inte gå i mina gamla vanor så det blev lite småabstrakt även om man nog kan få fram vad som finns på bilden.
Själv upplever jag att det blev nån flykt av nåt slag, en kamp mot tiden, ett eldhav, stängsel, ja rent av lite skrämmande.
Två kommentarer har jag fått hemifrån: "Ska du bara måla konstigheter nu när du går i skola? och "Är det nån form av aggressioner du släppt ut?
Inte lätt att vara konstutövare i det här huset inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar