Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 27 oktober 2015

Det blev bra till slut


Det har varit föreläsning i kväll. Den kortaste hittills.
Vi hade googlat en Marina från Bulgarien som vi tyckte det stod i våra papper och såg fram emot rätt häftig fotokonst. I stället var det en Mariya från Bulgarien som var i det mesigaste laget. Satt mest och mållade med handen före mun och rabblade upp en massa konsthallar där hon haft utställningar.
Men hon hade gjort stora verk av papier mache´, vetelim och olika färger som var uppspända i en annan del av huset som vi fick beskåda och de i sin tur var ganska intressanta. Hon hade inspirerats av den finska skogen och människans närhet till den. Så fast vi tyckte det blev ganska "assit" och kort så blev det bra till slut.
Jag köpte en liten mojäng från Lunds igår som jag naturligtvis måste få pröva redan på kvällen. Ser ut som en helvit penna eller krita med i själva verket är det sammanpressat papper som man kan använda att sudda till sej skuggor i blyertsteckning. Det gör att både tecknaren och pappret hålls renare än när man håller på och gnuggar med fingertopparna.
Så det blev en Astrid, en väldens bästa Astrid Lindgren. Kanske en aningen vindögd men godheten finns ändå där. Den teckningen ska få komma inom glas och ram.

2 kommentarer: