Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 13 oktober 2015

En kväll att se fram emot


Det ser ut som om vi än en gång kom undan med blotta förskräckelsen vad gäller farmor. Hon är på bättringsvägen och blir i morgon flyttad från Vasa till Jakobstad. Men visst hinner tankarna flyga och fara under de ovissa timmarna och att jag ens fick tag i sömn i natt är ett under i sej. Visst, hon är gammal men inte blir det lättare att släppa taget för det.
Så i kväll kan jag med lättare hjärta hälsa på en väninna som det är evigheter sen jag träffat. Om jag inte tar helt fel kan senaste gången ha varit i februari och det är snudd på skandal. Så jag tar med mej en bukett i höstliga färger och är väl förberedd på kramar, skratt och prat utan hejd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar