Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 30 oktober 2015

Frusen


Alltså i dag kan vi snacka om kallt.
Jag har frusit från tidiga morgon och näsan har varit så kall att jag varit rädd att den skulle trilla av.
I fabriken har det varit mera som på utsidan. Vet inte om det inte hunnits justera värmen eller om vi väntar på varmare tider. Efter maten var hörlurarna så kalla att jag satt med collegehuvan dragen över huvudet och lurarna utanpå.
Längtade hem till min värmekälla hunden och vi tog oss en rejäl powernap fredagen till ära. Men så fick ju han för varmt till slut och flyttade ner på golvet och så fick jag ligga och huttra bäst jag ville.
Men nu har jag eldat upp huset till nästan för acceptabel värme så till och med hunden frivilligt ville ut och stå i bandet. Men jag myser och tål riktigt bra.
Efter att ha varit på croquie till Kokkola igår kväll så ska det bli riktigt skönt med ledig helg. Så småningom ska jag nog banta ner skolkvällarna till en i veckan i stället för två. Jag har varit en sån flitig elev hittills. Bara ett tillfälle har jag missat så mitt i allt kan jag ha mest skoltimmar av oss alla.
Men jag räknade med att köra hårt nu från början ifall det blir dåligt vägföre sen i vinter och så kommer ju julen och många andra evenemang emot.
Men jag tänker inte ligga på latsidan ändå i helgen. Två olika målningar har jag i huvudet som jag tänkte få till. En höstlig en och en abstrakt. Vi har arbetat med, och sett så många abstrakta bilder att jag på riktigt blivit nyfiken på den formen.
Men nu först njuter vi fredagskväll och varvar ner efter en vecka med riktigt usel rygg, huvudvärk, halsbränna och frusen näsa och tår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar