Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 7 oktober 2015

Snurr och slag i skallen


Det har varit en febril aktivitet mellan öronen i dag.
Jag hade varit en halvtimme i arbetet när jag började undersöka golvet i hallen och dess sprickor. Tänk att jag inte tidigare lagt märke till dessa golvsprickor som jag dagligen går av och an över. Jag kan inte sätta fingret på vad det var med gårdagens Artist Talk men det satte en rörelse igång i mitt huvud. Det började liksom gå utanför de vanliga tankebanorna.


Sen började jag fota sprickorna med mobilen och tyckte vissa var riktigt fina. Fick förstås smyga lite, folk kan ju tro att man har mer fel i huvudet än vanligt när man knäpper bilder av ett smutsigt fabriksgolv. Och det är inte dessa bilder, nej de här har jag smygfotat av svärfars "steinreiso" Vad heter det förresten på fiintare språket? Stenresa kan det ju inte vara. Nå det struntar vi i så länge.
Så nu ikväll har jag grundmålat en tavelduk där det så småningom är tänkt att ska framträda nån form av spricka. Hur det blir och vad det blir får tiden utvisa, bilden får mogna fram.


Det surrade av småsmå flygfän i luften i dag och jag försökte fånga dem i solskenet. Blev väl så där men lite roliga ser de allt ut.
Har också hunnit springa med huvudet före i vindstrappan i kväll och har en ömmande bula mitt i skallen. Varnade sonen som är ensam hemma med mej i kväll att om mamma blir mer än vanligt disträ eller galen får han sätta mej i bilen och ta mej till doktorn. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar