Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 4 oktober 2015

Över stock och sten


Det blev en söndag med sovmorgon, spis eldning och långsittning med morgonkaffet.
Tre kalasfirare skulle vi haft men valde att avstå och ta dagen i egen takt. Enda dagen den här veckan när vi fått vara hemma utan annat program så då blev valet enkelt. Storebror var hemma på mat men fortsatte sen för att kalasera sin fadderflicka.


Gubben, Zeb och jag tog tillfället i akt när vädret var så vackert och for ut på en promenad till skogs. Älgflugor avskyr jag som pesten och har hållit mej så långt som möjligt ifrån allt vad skog heter den senaste tiden.


Nu ser det dock ut som om de också fått ge sej. Men för säkerhets skull hade jag mössan långt nerdragen över öronen och halsduk och det blev smått varmt där under.


Lingonen lyste röda överallt och jag åt en hel del av delikatesserna.


Så lugnt och stilla.


Det skulle finnas hur mycket som helst att fotografera om man inte hade en hund som hela tiden ska framåt och vidare.


Undrar hur många älgar som såg oss. Vi såg ingen.


"Kabbila" en påminnelse om min barndom när alla skulle ha dem i en vas på golvet.


Mina fina, alltid några meter före.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar