Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 25 oktober 2015

Grå söndag


Inte kan man påstå det är muntert ute.
Men vad gör man, ingen ide att sura över det. Det mest fantastiska den här dagen var att vakna klockan åtta och inse att den egentligen inte är mer än sju och då i godan ro ligga och dra sej.
Förmiddagen gick i kriminalfilmers underbara värld och sen skogspromenad på det.
Storebror kom över på mat och bastu och jag har hunnit kludda lite akryl. Mest för kluddandet skull då. Får se sen om den platsar på nån vägg. Fortsatte kludda över misslyckade verk och på detta viset blir man inte utan duk i första hand.
Ikväll ska jag sitta en stund hos min farmor och berätta om serien Så mycket bättre och Sven-Bertil som också har en ögonsjukdom och som jag som så många andra gamlingar helst tog hem, bäddade ner och tog hand om. Banne mej om han inte blir min nya idol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar