Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 18 februari 2016

Bästa torsdagen


Åh bästa torsdagen på länge!
Jag fick hämta ett bokpaket på posten i dag, som beställdes i söndags. Hur snabb leverans är inte det!
Bästa bästa Lars Lerin och hans Naturlära. Min femte bok av honom nu. Underbara akvareller i dämpade toner. 400 sidor ren och sann glädje.
Så såg jag på det sista programmet med honom som jag bandat och ett tomrum lämna det efter sej. Så genuint äkta och älskvärd den människan är. Wow alltså!


Som vanligt har jag huvudet fullt av ideer och nu har jag ett projekt i skallen och endast snabbskissat. Måste få till nåt tydligare och tala snällt med sonen om han har ritprogrammet kvar i datorn, kunde komma väl till pass.


Den här skivan kom tillsammans med kopparrör och fort som attans var jag att hugga den. Sällan nåt så rent kommer som skydd i trälådorna och den här var lagom tjock, stadig och framförallt plan.
Den ska jag försöka plita ner något på med penslar och färg.
Som sagt, en av de bättre torsdagarna på länge. Så bra att jag nobbade skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar