Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 11 februari 2016

Moster är inte bra på allt


Precis som rubriken säger så är moster verkligen inte bra på allt.
Moster, det är jag det. Och den som uttalat att moster är bra på allt är systerdottern då. Men den bittra sanningen har kommit fram, om inte förr så i kväll. Tröjan är ihop sydd och den har en del skavanker. Konstigt att den inte blev exakt som på bilden jag hade sett en dylik på. Nåja den går kanske att använda i blåbärsskogen eller nåt. Fast när har jag senast plockat blåbär frågar jag mej.
Så gjorde jag mandelbröd när jag ändå var igång med matlagning och ugnen var varm. Tänkte jag skulle njuta en med kvällskaffet. Hrm... undrar hur mycket salt jag satte i.
Nej vet du kära lilla Marie, moster är inte bra på allt fast hon kan måla och dreja och hålla på.
Men vi låter henne leva i den tron ett tag till. Det känns lite tröstefullt för en misslyckad moster denna kväll.

2 kommentarer:

  1. Nämen, vad är det för fel på tröjan?! En bedrift att sticka en hel tröja tycker jag, som inte kan sticka för fem penni men gärna skulle vilja kunna!

    SvaraRadera