Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 14 februari 2016

Vändag


Vändagen är väl mer eller mindre butikernas dag. Gåvor blommor och choklad.
Hos oss är vi inte bortskämda. Några futtiga choklad och skumhjärtan i en skål, det var allt.
Men visst är tanken god, att komma ihåg sina vänner, att få ett kort på posten, ett fint meddelande eller ett telefonsamtal. Sånt kan vara väldigt glädjefyllt.
Jag är glad åt att ha haft familjen samlad runt köksbordet och fått en kvällsstund med min mamma.
Lika glad åt att ha haft en ledig dag där jag kunnat samla krafter inför kommande vecka.
Vändag hoppas jag kunna ha alla dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar