Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 5 februari 2016

Förståndet lämnade i stan


Freeeeeeeedag!!!
Och en alldeles ledig helg. Lyckokänslorna bubblar trots att jag i detta läge är så vansinnigt trött. Tror jag måste ta en tupplur för att orka vara uppe denna fredag. Vill ju inte missa en fredagskväll när man får vara hemma, äta och dricka gott, softa och göra bara vad man vill.
Vet ni. Jag tror hela nejden var i stan i kväll. Vet inte om jag sett så mycket folk på stan sen jul. Jag skulle handla mat, målarduk och penslar och några garnnystan. Redan efter det försvann förståndet. Ingen bra combo det där med folkmassor och trötthet.
Sen började själva jakten på en lina åt Zeb. Han fick ju sönder sin häromdan och var på äventyr en stund alldeles för sej själv. Tror ni det fanns att fås? Nepp! Körde från affär till affär och samma resultat. I min desperation tog jag ett sista ställe, haffade en karl (som var ett biträde) och frågade om han var ledig??? Jaaa... det beror på... blev svaret. Men jag bara öste på utan att tänka i min desperation på vad jag egentligen frågat och så fick han höra historien om hunden och trasig lina och nu måste jag få hem nånting vettigt så att gubben minsann får se att detta fixar frun, hon som fixar det mesta hrm... Och jag fick hjälp. Köpte metervara av vajerlina och vajerlås. Kom hem trött men lycklig med alla tillbehör som tänkas kan.
Nu ska jag ut och valla hunden, äta choko, se på bilder i en finsk tidning (vem behöver text, eller ens förstå när det finns bilder som talar för sej själv) och fullkomligt frossa i lyckan över att det igen har blivit till en fredagskväll. Åh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar