Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 21 februari 2016

Min söndag


Har haft en riktigt skön söndag med lugn och harmoni.
Gubben tog ett tåg till huvudstaden på morgon och det är väl därför det varit sån harmoni ;)
Nå nej men visst kan det vara skönt att vara för sej själv ibland. Han skulle på hockeymatch och bara borta över dagen.
Startade morgonen med kaffe tidning och tända ljus och hade inte bråttom med någonting.
Läste sen några sidor ur Lerins Naturlära bok och beundrade och begrundade akvarellerna.


Tog tag i kuddstickningen och gjorde den klar. En blå sida och en vit och ihopsydd med båda färgerna. Blev en riktig homemade kudde men gillas.
Snön yrde ordentligt hela förmiddagen och när det lugnat gick jag ut för att skotta snö. Dagens motionspass.


Familjen Rapphöna på väg hem från söndagslunchen.


Sen kluddade jag ett lager färg på den stora fanerskivan. Inte bästa underlaget för akrylmålning men det går.


Storebror kom mot kvällsidan och jag förberedde mat åt mej och sönerna. Veckans hödjpunkt när man får sätta sej ner och prata med dem över en bit mat.
Det nästbästa var att vi fick klorna klippta på Zeb, nåt jag fasar för. Är alltid rädd att klippa för nära och visst lyckades jag med den bravuren i dag och fick stackarn att blöda lite. Men inte brydde han sej om det så länge storebror kliade honom mellan öronen. Så visste han ju att det vankades godis efteråt.
Så en riktig hyvens dag får jag säga och med en gubbe på väg hem så är jag rätt nöjd och belåten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar