Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 16 januari 2019

En ny kompis


I dag fick jag packa upp min nya kompis. Shimpo RK-55
Mer spännande än julafton själv kan jag lova. Och med 25 kilo lera har jag säkrat de första övningstimmarna. I kväll har jag bara beundrat den och haft skivan att snurra. Måste vara väl förberedd med behandlade lerklumpar och gott om tid när jag startar upp.
Hämtade mitt nya pass i dag och på samma gång passade vi på att äta vid Uffes cafe´ och restaurang. Det är ju lillelördag för sjutton gubbar, och en bättre sådan vill jag påstå.
I går började också målargruppen jag är med i på nytt så jag satte igång med en akrylmålning och en akvarellbeställning ligger här hemma och väntar. Så det är mycket nu får man säga, men det är ju så att allt kommer på en gång och däremellan är det stiltje överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar