Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 14 januari 2019

Släkten är bäst


Jag sa i ett tidigare inlägg om att jag gärna hade en vägg rya i vårt hem som skulle mjuka upp och tillföra värme. Gubbens faster läste inlägget och tänkte på sina liggande ryor på vinden.
Så i går kväll var vi dit på besök och jag fick välja och vraka mellan fyra och tog förstås den största :)
I dag har jag fått sågat till en stång och nu ska vi försöka hitta upphängningskrokar också.
Så fint att i stället för att springa på loppisar som jag tänkt göra tidigare får jag nu låna denna så länge jag känner för det. För man vet ju aldrig med mej hur länge det sitter i det som trillar i skallen på mej men ett är säkert och det är att allt sånt hantverk och handarbete kommer tillbaka i inredningen så småningom. Makrame ryorna har slagit stort redan och allt annat kommer efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar