Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 11 januari 2019

Hörnan


(varning för grumliga mörkerbilder, som alltid denna årstid)

Hej kära fredag du kom så lägligt också denna vecka.
Hörnan i hallen här hemma, där trappan till vindsvåningen skulle kommit om vi varit på hugget. Eftersom som nu ingen trappa finns där är det en yta som fått ha många möbler att hulda om. Min sekretär fick äran att stå här först när vi flyttade in för 19 år sen. Sen blev det röda soffan som lillebror i nuläget huserar över. Samma brors matsalsmöblemang stod här i tiderna tills han hittade eget krypin. Metallstolar och min egendesignade kaffevagn har stått här och nu är det en släktklenod från gubbens sida som pryder hörnan. Detta skåp är jag väldigt förtjust i med sina skjutdörrar i glas.
Så detta har blivit det ställe i huset som mest byter skepnad, det går liksom att lite fixa och trixa här.
I kväll åkte granen ut som också stod i detta hörn, den finaste gran vi nånsin haft om jag får tycka till. Och nästan inget barr när jag klädde av den och bar ut den på trappan. Riktigt så det kändes smått skamligt att sätta ut den för att dö i vinterstormen när den gjort allt för att hålla oss jullyckliga.
Hursomhelst så skruvade jag upp den guldiga knopplisten. Flyttade en tavla och stylade till med favoritsaker som passar tillsammans.


Favoritväskan, silkesscarfen och baskern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar