Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 21 januari 2019

Svinkall måndag


Vaknade till -27 grader och blodröd måne.
Som tur var kör gubben kvällsskifte i dag och Zeb har fått spendera mera timmar inne än vanligt. Fast nog ligger han ofta vid dörren och ska ut för det så ganska tålig måste han ändå vara. Veterinären har sagt att han klarar -30 bra men det var före värk och slitna höfters tid. I skrivandets stund väntar han på att vi ska ta en sen kvällspromenad för det har han blivit lovad och sånt glömmer man inte i första taget. Själv behöver jag också komma ut och räta på ryggen efter att ha kämpat med centrering av över 1 kilos lerklösar. Då behöver man ha hela sin härliga kroppstyngd, och ändå är det svårt.


Nån som vill komma städa?
Nej det är bortstädat redan tack och lov, och förlåt om det är mycket drejning men det är liksom livet just nu. Är man i övningsfasen gäller det att hålla leran varm.


Det stora klösarna gick jag nog bet på och fick slänga dem i plastbunke för återanvändning i senare skede. Tog till lite mindre mängd och fick till nåt smått och gott. Den som har "tryta" hade jag menat till ett vas men det började gå ojämnt och den blev likso längre åt ena hållet och då formade jag till den så. men jag tror att det finns nån luftbubbla i den och kanterna är ojämnt tjocka så den kasseras troligtvis, men nu får den vara med ett tag i alla fall.
Den längst bort i bild är jag nöjdast med i kväll och den längst fram drömmer jag om att ska bli min första kaffemugg. Med eller utan öra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar