Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 5 januari 2019

Trettondagsafton


Det har varit en del köksfix denna dag.
Julsakerna har packats ner och jag har planterat om blommorna som står i köksfönstret.


Gjorde picklad rödlök och blev glad av färgen.
Var till byn och fyllde på den resande sonens kylskåp. I skrivandets stund vet vi att de landat i Vanda och att det inte var några bekymmer att lyfta från Phuket i morse. Tacksam.


När adventsljusstaken åkte i lådan fick en skrivbordslampa agera fönsterlampa istället. Sjukt nöjd att jag kom på detta och får på så sätt ett köp mindre i år. Hade nämligen redan checkat in nåt passligt att köpa hem.


I kväll gjorde jag det godaste vi ätit på väldigt länge - potatis!
Förkokta potatisar som jag knöcklade sönder på en plåt. Flingsalt, olivolja, vitlök, honung och timjan över. Smulade över fetaost och så in i ugnen för att rostas.
Vid servering turkisk yoghurt med grillkrydda och den picklade löken. Majoumaj hur gott var inte detta! Jag tänkte föräta mej - på potatis!


Ett skummande mörkt öl till och allt var perfekt.
Vi åt medans vi hade koll på flightradarn och sonens plan när det landade. Tekniken är underbar i dessa tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar