Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 1 januari 2019

Nytt år nya möjligheter


Så har det nya året 2019 startat med ordentligt råskväder.
Vi var bjudna till Skata i går kväll i trevligt sällskap. God mat och dryck och vi tänkte aldrig komma oss från matbordet men det är precis som det ska vara. Tyvärr kunde vi inte stanna till tolvslaget då hunden var hemma och vi inte visste hur pass skjutglada Esseborna var. Det visade sej vara lugnt och han låg och sov när vi kom men var förstås glad att få komma in då han var både snödränkt och våt.
Jag tittade på konserten med Jonas Kaufmann i tv och njöt till max. Firade in både Finlands och Sveriges nyår förrän jag knöt mej.
Årets första dag har vi intagit eftermiddagskaffet hos goda vänner och det var en start som heter duga.
Före det hann jag se lite på nyårskonserten från Wien vilket också hör till njutbarheterna.
I morgon startar vardagen upp igen och jag känner mej rätt peppad måste jag säga. Otroligt skönt med ledigt men jag börjar kunna det här nu och kan tänka mej en mera uppstyrd vardag. Fråga mej i morgonkväll igen och svaret kan ha ändrat, men för nu så.
Det fina årtalet i tenn fick vi av Hasse i går som han gjutit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar