Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 8 juni 2019

Allt mellan himmel och jord


I går kväll började jag titta på en serie om släkten Medici som styrde i Florens. det utspelar sej på 1400 talet och var riktigt underhållande, särskilt när jag just vandrat Florens gator.
Klockan gick över midnatt och en dimma hade dragit över. Så fint att jag måste ut i nattskjortan för att fota.


Så stilla och fridfullt.


I dag har jag serverat på en minnesstund.
Det var en varm historia på alla sätt. Det fanns inget annat än plurret när jag kom hem. Vad vore man utan å i dessa dagar.


Det har inte varit vilken dag som helst utan Zebs födelsedag. 12 år gammal är han nu och det är helt ofattbart med alla sjukdomar och medicinering han haft genom åren. Han är en riktig kämpe.
I dag har han fått nya tennisbollar att leka med. Jag bakade morotskaka som han festade till eftermiddagen med och så har han fått simma två gånger. Tror han somnar nöjd med dagen i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar