Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 28 juni 2019

Fredag igen


Så var det fredag igen och nu bara två veckor kvar till semester. Lite känns det då jag redan i dag vinkade av nån semesterfirare. Men min tur kommer också.


Tillika går det riktigt bra att arbeta nu. Trivs bra med mina sysslor och det är rätt lugnt på min avdelning. Livet består av så mycket elände sjukdom och död så man måste lära sej att leva här och nu.


Äntligen får jag ha hem min gubbe en kväll och vi njöt på terrassen med kvällsmaten. Så otroligt hett där men så fort man far om husknuten känns kylan.


Ursäkta gurkbomben men plantan blir mer och mer vedervärdig ju högre den blir.


Kronan på verket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar