Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 11 juni 2019

En börda mindre


Trots att jag inte fått ihop många timmars sömn ännu denna vecka har jag varit ovanligt alert i kväll.
Är inne i en period nu när jag har så svårt att komma till ro på kvällarna och jag går omkring som en zombie i arbetet. Skulle jag inte haft flera olika arbetsuppgifter nu där jag får gå stå och sitta hade det blivit fasligt tungt. Ögonen har ändå velat trilla igen.
Men i kväll har jag tvättat alla fönster på utsidan av huset och en börda mindre på mina axlar.  Det låg ett tjockt lager av damm och pollen så i morgon kan det tänkas bli snorigt men det få jag ta då.
Gubben har tvättat två stora mattor med högtryckstvätten så när de torkar sätts de undan till hösten.
Nu vill jag ha både lättare och luftigare här inne.
Ska ännu ta en promenad med Zeb före jag förklarar dagen klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar