Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 22 juni 2019

Första halvan av midsommarafton


Startade dagen med kaffe på verandan, det skulle bli en fin dag.
Hjälptes åt att fixa gräsmattan och så blev det dopp i ån. Har ett par dagar sneglat på de små blommorna som växer ut i ån och bestämde att ta kameran med ut i vattnet. Med risk för att hamna skaffa ny i fall jag skulle dra med den under vattnet. Det gick dock fint.


Nån form av vattenväxt är det ju men något namn har jag inte på dem. Tror inte heller jag sett dessa blom tidigare.


Trivs tydligen under vattenytan också.


Konstverk.


På eftermiddagen packade jag korgväskan med hallonbakelser, bubbel och sommarblommor för att fira midsommar med farmor. Vi bryggde kaffe och dukade trädgårdsbordet. Vi njöt av det goda och skålade för sommaren. Patrik och Lotta kom förbi och kramade om farmor och tillsammans hade vi gjort hennes midsommarafton.


Knep en ros från buskarna som växer där så hon fick dofta och känna. Tog henne på promenad och såg till att hon kom sej att vila efteråt i soffan. Där lämnade jag henne för denna gång, trött men lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar