Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 13 juni 2019

Det blir aldrig hål i en ren tand


Eller som det stod på mormor och morfars tandborstglas DET BLIR ALDRIG HÅL I EN REN AND
Bokstaven T hade ramlat bort.
Jag har alltså varit till tandläkaren på års kontroll i dag till Kronoby, och inga hål i mina gaddar. Så det blir på nytt om ett år ifall jag inte bitit sönder bettskenan före det. Den börjar bli rätt sliten men sitter ännu bra. Få se om jag förnyar den till hösten i alla fall, den är i nuläget 11 år och används så gott som varje natt.
Så jag belönade mej själv genom att svänga in till Blomqvists plantskola och hade gröna skönheter som sällskap hem.


En klätterhortensia har länge stått på önskelistan och det fanns stora och praktfulla exemplar vilket är mycket roligare.


Mycket knoppar hade den.


En häggmispel följde också med.


Och en bedårande Lewesia.
Köpte en också i fjol och trodde det var en sommarplanta men jag grävde ner den i en blombänk till hösten. När snön smälte var den grön och nu är den full av knoppar.


Fjolårets planta till vänster och dagens till höger. Ogräset är flerårigt och återkommande så det kan ni blunda för.
Nu hoppas jag att allt ska växa så det knakar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar