Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 2 juni 2019

Tog en paus


Vi tog fredag ledigt och tågade ner till huvudstaden.


Vi orienterade oss fram till Hanaholmen för att se Lerins utställning.


Detta var så stort för mej.


Och annan "konst" (va feilas kvinno?)


Nån har sprungit ur sin jacka...


Efteråt sökte vi oss till gubbens syster med familj och jag fick hålla ett litet sött gossebarn i famnen och det var alldeles ljuvligt.


Sen bar det in mot Helsingfors igen och en underbar fredagskväll med blå himlar och hav.



Rikemansbåtar i motljus.



Pizza på Niska. En av de godaste pizzor jag ätit faktiskt.


Ett Kappeli besök hör till. Vi var hit på kaffe båda dagarna.


Tidigt lördag morgon före butikerna öppnat tog vi spårvagnen ut till Brunnsparken.


Alltid så rofyllt.


Ett tak av grönska.


Blomsterprakt och fågelsång.


Sällan denna brygga är folktom.


Svanar med söta dunbollar.


Så gick vi den fina strandvägen in mot Siljaterminalen och salutorget.


Vackert mitt inne i centrum.


Beundrade hästkastanjerna i Hesperiaparken. Här hemma står vårt dött efter vintern.


Vi åt på sportsbaren Hook där finska leijonen firade sin seger som vår sista måltid på resan och fick tid över att besöka nya biblioteket. Det var nog en av de märkligare byggnader vi varit i och vi fattade noll. Det var inte trivsamt på något sett, likväl smockat med människor.
Slut i benen var det skönt att sätta sej på tåget till vårt Esse igen. Men vi fick ett par fina dagar och när resan bokades hade jag önskningar som att få gå längs strandvägen, äta god mat, gå på utställning och köpa mej en sommarklänning och de önskemålen uppfylldes. Att det dessutom fötts en ny släkting under tiden blev bara bonus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar