Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 19 juni 2019

Ingen blomblogg


Jamen det var ju aldrig tänkt till att bli en blomblogg och det är det inte heller. Men jag går min runda om dagarna och alltid hamnar jag gå in efter kameran för att fånga det fröjdefulla i naturen nu.


Hörde senast i dag att man borde ha åtminstone kring femtio sorters växter i sin trädgård. Det kommer inte vi upp i tror jag. Försökte gå igenom i huvudet hur många vi har och kom väl fram till ca fyrti talet. Borde gå en runda och bara räkna. Det är ju så att alltid är det nåt som dör ut och ersätts men för den skull ökar ju inget heller.


Så har vi ju trädgårdsmarodören som ansar hejvilt när andan och infallen kommer på.



En dag kvar att arbeta nu så tar vi midsommarn i stilla och fridfull takt.
Maten är inhandlad och skithusen skurade. Om orken finns blir det golven i morgonkväll men tror det går bra också på midsommaraftons morgon. Spelar ingen större roll det där. Sommarmagin finns där oavsett rena eller mindre rena golv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar