Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 24 juli 2019

Dagsutfärd


Vill börja med att lägga upp en bild på Zeb sent i går kväll när vi var ut på sista kvällsrundan. Nu är det skönt att vi kan stanna uppe hur länge vi vill och njuta också av stillheten som lägger sej när världen kommer till ro. Vår fina pojk.


Trots att det blev sent i går var vi tidigt uppe och klurade ut dagens utfärd. Vi plockade upp mamma och Hasse som hade önskat komma med och så bar det av mot Linds kök i Närpes. Jag har haft önskan om att få uppleva detta ställe en längre tid och det har varit enda önskemålet för min del under ledigheten. Det var minst lika fint i verkligheten som på bilder jag sett.


Jag började med en rejäl salladstallrik och det var så otroligt gott. Lite kött, zucchinigratäng och potatis efteråt.


Gurk och tomatglass, kan vara den godaste glassen jag nånsin ätit.


Så fin stenläggning.




Allt och alla trivdes här.


Vidare till Kristinestad.










Kristinestad var liten och mysig. Tyvärr gjorde värmen att vi inte betraktade den som vi kanske borde utan gick nu mest planlöst omkring, helst i skuggiga områden.

En riktigt bra dag blev det och jag fick se och uppleva sånt som varit outforskat.

2 kommentarer:

  1. Nämen så trevligt att ni kom er iväg, he sku som vara vara min turo tå... Ha det skönt och ta vara på dagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Annika ni kan bra satsa på en sådan utfärd. Bara glassen i sej är värd ett besök :)

      Radera