Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 13 juli 2019

En lördag i juli


En lördag i juli när Zeb smakar det första börjanet till morot.
Och jag river ut allt i sovrummet och låter tvättmaskinen gå i timmar. Torkvädret är på topp.


Jag beskickar det senast drejade och gläds åt tanken att jag nu har all tid i världen att skapa.


Vi cyklar till hantverkarmarknaden vid fornstugan och tittar på senaste tillskottet, en stuga flyttad från Lappfors.


Jag beundrar innerdörrarna.


Köper en karta över Lappfors från 1700 talet och får utpekat mina förfäders boställe och där farmor och farfar blev de sista att bo på.


Beundrar Uno Englunds snickarkonst av Jåfs gårdsgrupp i miniatyr. Det är till och med inrett inne i husen med brödstång och allt.


Det är så många hus och så många detaljer att man inte kan annat än häpna. Rekommenderar verkligen att ta tillfället i akt och gå och titta på detta i sommar.


Eftermiddagshäng i växthuset. Gubben matchar odlingen.


Jag med bok och nytt bokmärke som också köptes från marknaden.


Det kom en önskan om räksmörgås som blev förverkligad. Mina smaklökar hade inte riktigt samma behov. En riktigt bra dag så här långt och tror jag hamnar på utfärd ännu i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar