Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 27 juli 2019

Värmen tar orken


Några ynka hallon till morgon yoghurten. De torkar bort nu också som allt annat i hettan.
Jag fick tvinga mej till ett försök till städning från morgon. Värmen tar orken nu och egentligen skulle man behöva svänga på dygnet helt och hållet. I stället blir det vädret som svänger om nån dag. Så.


Gurkskörden i sin tur är fenomenal bara det ges vatten och näring.
Zeb och jag har tållat på här hemma i dag då gubben cyklad 106 km i Botnia loppet. Har varit orolig att värmen skulle knäcka honom men han klarade det tydligen bra eftersom han är välbehållen hemma igen.


Rosen slår ut sina knoppar mer och mer och skulle den nu ta sej rejält här och övervintra får jag nog fundera om vi ska byta färg på huset ;) Den var mycket ljusare än jag föreställt mej.
Vi har legat i ån i omgångar i dag igen. Zeb är så rolig när han simmar ut till sin favorit sten och ligger sen platt och baddar magen.
När värmen är för tryckande där ute känns det svalare här inne. Har fått en ny serie som jag börjat se, Little big lies, och jag har sett flera avsnitt i dag mitt i dagen. Lagom slappt.
Få nu se om vi orkar en vända till stan på Jakobs dagar i kväll. Aldrig tidigare har det blivit så lite av den varan som i år, men så har jag ju blivit en hemmakatta av rang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar