Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 22 juni 2012

Äntligen midsommar


Midsommarafton och jag vaknar till solsken, värme och lagom fläkt i trädkronorna.
Ligger och drar mej en lång stund och bara njuter av att vara ledig.
Såg ni matchen i går? Mitt Portugal vann och Figo satt i publiken och hejade fram sitt forna lag. Tror jag tjöt lika mycket åt honom som åt Ronaldos nickmål om jag ska vara helt ärlig.
Mer behövdes inte för att jag skulle drömma att jag var på bussresa till Tjeckien och Figo var förstås en av passagerarna. Nåja såna drömmar förstår jag mej på men den natten jag gick i Edsevö i bara nattlinnet med ett plastskärbräde i varsin hand det är då det verkligen blir lite skrämmande.


Eftersom ungarna sprids som maskrosfrön i vinden vartefter dagen lider dukade jag till festmåltid mitt i dagen. I mitt tycke var salladen allra godast. Doften av grillat kött och sommarfräscha jordgubbar blev en ljuvlig blandning.


Rödlemonad och grisar har vi också njutit av. Fast nog har lemonaden blivit vattnig och smaklös, inte alls som jag minns den.
I kväll far gubben och jag till Pörkenäs för att höra på det skönaste bluesbandet på länge, Betania Blues Ensamble som har ett otroligt skönt gung.


En riktigt skön midsommarhelg till alla som tittar in. Återkommer i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar