Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 1 juni 2012

I väntan på regnet



Mörka moln drar över bygden och solen gör en sista ansträngning för att hålla regnet stången ännu en stund.
Tog en titt med kameran i trädgården efter dagens slit och kunde konstatera att mycket hänt under de två kvällar jag försökt hålla mej inomhus. Körsbärsblommen är klara att slå ut och äppelblommen likaså.
Morgontemperaturen hos oss klockan 04.45 visade -1 grader och almanackan talar om att det är 1 juni.
Men så är tempen satt i vårt extremt kalla hörn av trädgården, där det alltid fryser först på höstarna.
Grönskan är så ljuvlig och intensiv just nu och jag önskar jag kunde njuta till fullo.
Men vi har i alla fall fredag och det är så himla skönt. Veckan har varit lång eftersom förra helgen gick i utställningar och arbetets tecken. Desto mer kommer jag att ta tillvara tiden den här helgen och det mycket med min virkning som kommit i gång. Ännu har jag inte behövt hjälp utan tror fullt och fast att jag klarar mej en stund till. Får då se om stoltheten gör att jag har missförstått hela beskrivningen. Men det går ju alltid att göra nån grytlapp av det hela. Nu kör vi så virknålen ryker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar