Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 14 juni 2012

När åskan tar en


Förstod redan i arbetet att nånting låg i luften. Nåt stort och tungt.
Vi hann bara hem så brakade regnet loss och åskan likaså. Zeb gick crazy över åskknallarna och jag försökte hålla för öronen på honom men det var inte det lättaste.
Erik kom hem och liknade mest en dränkt frass och jag låg i nån slags koma en timme framåt.
Det ända som fick mej upp var en balja kaffe som jag inte druckit sen åtta i morse och det är snudd på katastrof.
Så ringde en hyperaktiv försäljare och jag gick nästan direkt in i hans garn. Nåt jag är mindre stolt över men gjort är gjort. 5 nr I Form ( åt mej? skrattretande jag vet) men det var jackan jag skulle få på köpet som blev mitt fall. Egentligen hatar jag telefonförsäljare, det måste verkligen vara ett av de värsta jobb man kan ha, att truga på folk saker de egentligen inte vill ha. Den här skrattar säkert ännu åt den lättlurade lilla skiten i Esse. Men man får se det från den positiva sidan och tänka att jag eventuellt gjorde hans dag.


De som däremot har ett RIKTIGT jobb är humlorna. Strax efter regnet var det full fart i äppelträden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar