Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 17 juni 2012

Det var den helgen


Söndagskvällen smyger sej obönhörligt på och lämnar efter sej en helg som varit både vilsam och innehållsrik.
Jag har fått två niotimmars nätter och det har gjort susen för både kropp och knopp.
Som ni ser av bilden så är min poncho klar för användning och lite stolt över den är jag nog allt. Hoppas jag får vara det.
Annars så har jag fått tvättat fönster både på utsidan och lite på insidan, bytt lite gardiner och tvättat en matta... ja sånt som man vill ha gjort när midsommar knackar på dörren. I veckan som kommer får jag ta lite i taget och hoppas sen kunna sätta mej ner och njuta av rödlemonad och en gris. Men ännu är det nån dag till det.
Här går diskussionerna heta om den gamla Ventons vara eller icke vara. Bilar gör mina nerver svaga i dessa dagar med punktering och sprucken vindruta, allt verkar komma på en gång. Det står tre stycken på vår gård och det är bara en jag kan ge ett leende åt just nu och det är Patriks. Jag vill också ha.
Så har det rullat på med vila, god mat, äckligt spännande film, vuxenprat om framtid och lägenhet (gulp!) sol, regn och överkörda huggormar nära oss som har gjort att jag dött lite grann i ren förskräckelse, ja allt som gör livet värt att leva helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar