Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 20 juni 2012

Ständigt dåligt samvete


Det verkar som om det är kvinnans lott att ständigt ha dåligt samvete för något.
Kanske också män har det vad vet jag, det är bara så sällan jag diskuterar med män om sånt.
Men som nu med den här midsommaren när man skulle vilja ha rent och snyggt omkring sej. Så kommer man hem trött och illaluktande efter en hård dag och möts av sand och hundhår överallt. Diskar som inte rymts i diskmaskinen på morgonen står på diskbänken och man vet att det och det borde man hinna med för att få det att gå enligt planerna.
Sen blir det ju som det blir. Irriterad snäser man till höger och vänster fast jag har duktiga medarbetare i familjen och alla drar sitt strå till stacken. Ändå känns det som om det största lasset läggs på mor i huset.
Så kommer då det dåliga samvetet fram som gnager och gnager tills man förklarar att man inte menade vad man sa utan det är bara för att man är trött. Ändå fortsätter gnaget.
En farmor som ringer för att försäkra sej om att jag inte glömmer bort grillfesten och som vill önska trevlig midsommar. Frågar om hon har nåt program men det verkar bli lugna dagar. Där är det igen, borde hinna hälsa på när jag nu har tre dagar ledigt. Men som vanligt säger hon att vi inte behöver känna nåt måste över henne om vi har annat på gång. Hon vet hur det är när man är mitt uppe i arbetslivet och allt rullar på i ett ekorrhjul. Ändå borde jag hinna hälsa på oftare.
Dagens klagovisa var det. I morgon den här tiden borde det vara mycket bättre.
Efter regn kommer solsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar