Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 26 juni 2012

Fortsättning på röjarfesten


Eftersom det är röjauppiröran väder forsatte jag i kväll.
Vet inte hur många gånger jag tappat hakan av förundran över allt jag hittar i olika lådor. Jag är värre än alla skrotsamlare det är då säkert.
Men nu har ett lass hittat nytt hem vid ekopunkten och mera har förts ut i väntan på ny skjuts.

Har gått igenom lite födelsedagskort och annat bråte och hittat detta morsdagskort med vers av Patrik :
Mamma du är bäst ingen protest.
Du tar hand om oss, ja du är våran boss!

Så en teckning från Erik nån gång då jag tydligen satt förbud på datorspelandet.
Teckningen är ett stort rött hjärta med texten:
Får jag fa på datorn nö tå?

Så har jag hittat teckningar och brev jag skrivit under mina lov i Lappfors som farmor sparat åt mej.
Ett kort med blommor och hjärtan där det står:
Hej farmor, nu är jag här igen!

Så har jag tydligt varit inspirerad av farfars arbete när följande brev uppkommit:
Hej sveis!
Tack för brevet det var fint.
Stockarna som jag mette var i olika stor lekar
emellan 10 och 12 meter
bärklars såg ringde åt mej och ville ha stockarna.

emellanskefen hälsar god jul och gott nytt år.
Anette Wik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar