Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 11 november 2015

Back on track


Med mycken möda och stort besvär för min äkta hälft verkar vi åter vara på spåret.
Tekniken är underbar allt tills den strular.

Nu i snart sena kvällen har jag dragit några penselsträck på duken men känner att jag är alltför trött för att koncentrera mej. Så jag ska verkligen försöka komma i säng i tid. Mörkret som nu omger oss kräver mera sömn helt enkelt.
Äntligen kom jag mej till massörskan i dag och oh my vad hon hittade sjuka ställen på mej! Och som hon tog i. Det gjorde så ont att svetten bröt ut och jag totalt tappade andningen, men jag lät henne hållas. Hon gör bara sitt jobb och att få den här kroppen i utgångsskick kräver både sin kvinna och rejäla tag. Det är svårt ändå.
Efteråt besökte jag sonen i hans hem för att dricka en kopp te och funderade på kommande födelsedag och jul. Luskade lite i vad han önskar och har för behov.
Bilden ovan är från lördagens yttertrapps pyssel. Håller så med Ernst "I det enkla bor det vackra"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar