Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 19 november 2015

Välkommen hem


De här batteriljusen med timerfunktion är nåt jag rekommenderar varmt.
Nu har de tre översta dåliga batterier men det ska jag åtgärda till helgen. De är inställda på att börja brinna strax före vi kommer hem och är igång i 8 timmar vartefter de slocknar av sej själv.
Det känns så välkomnande när man kommer hem och de sprider ett behagligt fladdrande sken sken.
Ikväll njuter jag extra mycket av att vara hemma, första kvällen den här veckan utan program. Världens tråkigaste pappersifyllnad har jag fått undan och redan det är en suck av lättnad.
Nu ska jag bara sitta i soffan resten av kvällen med läsplattan och Readly, såg att det kommit två jultidningar i dagarna som jag ska bläddra i och insupa lite julstämning. Det är nästan nu det är som roligast och kanske mest behövs för att orka de mörka veckorna framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar