Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 14 november 2015

Näst sista helgen


Så var näst sista skolhelgen avverkad för den här terminen.
Alltid otroligt utpumpad efter lördagen. Man sitter och koncentrerar sej hela dagen med korta pauser och så länge går det bra. Men när man sätter sej i bilen på väg hem är det bra att man har sällskap och kan småprata hela vägen hem. En hel timmes matpaus har vi och det behövs verkligen. Då passar jag alltid på att promenera in till centrum och göra uppköp.
Igår var det ju fredagen den 13:de och visst jäklar visste jag att nåt skulle hända. På väg hem var vi som vanligt i full gång med allehanda diskussioner och hur det nu kom sej så blixtrade det till framför nyllena på oss. Hoppsan...
Jag hade saktat ner till 60 men tydligen var jag uppe några hack till vid fartkameran. Få nu se om det blir att skaka galler eller vad som händer. Det som var mest surt var ändå att vi i det ögonblicket satt och ömkade oss över alla dåliga gener vi tagit till oss och såg säkert rätt deprimerade ut. Man borde ju få veta på förhand för att hinna pudra näsan och dra upp smilbanden.
Nåja lite böter eller en varning i postlådan är småsaker när man vaknar upp till nyheterna om terrordåd och blodbad. Älskade värld vad händer med dej och de människor som fått den fantastiska gåvan att leva i den. Jag kunde inget annat än ligga i fosterställning och knäppa händerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar