Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 26 november 2015

Skrivit historia


I dag har det skrivits historia i denna kvinnas liv och gärningar.
Jag har bakat dadelkaka för allra första gången och inte bara en utan två!


Se så fina de blev och inte var det svårt heller.
Vet inte varför jag alltid haft för mej att det är väldigt svårt med just dadelkaka och har alltid förknippat det med nånting komplicerat. Bara de där dadelpaketen har ingett respekt.
Nuförtiden är jag ju vän med Dadeln haha! (internt skämt)
Supergoda blev kakorna dessutom. Måste ta ett par bitar för att riktigt förstå att detta blev bra.


Eftersom jag kände flytet fortsatte jag med ett par limpor innehållandes russin, lingonsylt och mörkt öl.


På med skinka, kanske saltgurka eller stark senap och så mycket mer behövs inte.


Avslutade dagens bak med knäckebröd som spred en härlig doft av fänkål i huset. Egenhändigt gjord knäckebröd slår det mesta i brödväg må jag säga.

Resten av dagen har jag skyfflat undan Zebs glidminor och de var många. Varit på snabbvisit hos farmor och stått och hållit upp en trilskande garagedörr så länge den händige hemfixaren redde ut eländet.
I går kväll var jag bjuden till en arbetskompis och det blev en trevlig och harmonisk kväll i brasans sken.
Så jag har verkligen inte svårt att få dagarna av mej och just har en vecka av permitteringen gått.
Tiden går fort när man har roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar