Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 22 november 2015

Dessa söndagsmornar


Dessa sköna söndagsmornar.
När man får vara hur lat som helst, tända ljus, elda i spisen och dricka morgonkaffet i lugn och ro.
Därute ligger landskapet inbäddat i ett mjukt och vitt täcke och bara det får mej på bra humör. Så mycket annorlunda än att vaknat till regnsmatter och endast mörker.
Hockeyresenärerna fick jag hämta på småtimmarna och det var bra att ha dem tillbaka.
Zeb och jag for så småningom ut på promenad och lekte sen i snön. Jag kravlade omkring på alla fyra och vi hade vårt eget snöbollskrig. Det är underbart med hund. Det tänkte jag särskilt på i går kväll när jag satt ensam hemma. Han viker nämligen inte från min sida och låg bredvid mej i soffan när jag körde längsta tv tittandet på länge. Det blev På spåret, Skavlan (hur härlig är inte Lars Lerin!) och Så mycket bättre.
Småningom hade jag familjen samlad runt matbordet och det har blivit en av de bästa stunderna på söndagarna.
Tror kvällen fortsätter i samma lugna lunk. Eventuellt ska jag fortsätta med upphängningsanordningarna på tavlorna som jag påbörjade igår. Lagom enkelt fix att avrunda helgen med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar